kaninloggen

Alla inlägg under juni 2012

Av kaninloggen - 29 juni 2012 19:38

Hej! Jag har inget att göra så här kommer två bilder på Miffy när vi var på promenad nu i våras.

    

PS. Skriv gärna i gästboken eller på kommentarer! Förlåt för dålig bild.

Av kaninloggen - 27 juni 2012 20:57

Det blev ingen promenad idag men jag tog ut Miffy och Flinga i en hage (se bild). Dom hann inte vara där så länge, för det började regna så jag tog dom till buren igen, och jag glömde att ta någon bild på dom.

 

Av kaninloggen - 26 juni 2012 19:39

Hej! Jag har kanske haft lite för många bilder men ska försöka sluta med det. Idag har jag inte gjort så mycket med Miffy och Flinga men ska försöka gå på en promenad i trädgården med dom imorgon.  

Av kaninloggen - 26 juni 2012 18:30

Miffy och Flinga bor i en jättestor bur, tycker jag, men dom verkar jättelyckliga av att bo där! De springer runt och gräver hålor och gångar och hoppar upp på taket till deras gamla bur. När dom hoppar upp på taket, så hoppar dom först upp på det lilla huset bredvid sen till den stora buren längst in. Ska försöka ta kort någon gång när dom är där uppe. Här kommer några bilder:

 Deras stora bur!                     

PS. Kommentera gärna!  

Av kaninloggen - 25 juni 2012 22:30

Här kommer några, eller rätt många, bilder från när Miffy och Flinga var små:(från 2010)

 Flinga Miffy   Stenen är ungefär 15 cm lång! Flinga är såå liten här!       Deras bur då. Vi hade stängt för så dom inte kunde gå ner, det hade varit farligt eftersom de kan fastna med tassarna i nätet på botten.   Hagen som dom var i hela dagarna den sommaren. Nu är den väldigt liten för dom så vi brukar sätta kompostgaller runt så dom får det större.

Av kaninloggen - 25 juni 2012 20:00

Här kommer en bild så länge på Miffy och Flinga. Precis när vi hade hämtat dom, juli 2010. Miffy, den grå. Flinga, den bruna. Här ser man teckningen.

  Kommer fler bilder imorgon.

Av kaninloggen - 25 juni 2012 19:15

Hej! Jag är ny här på bloggplatsen.

På den här bloggen ska jag skriva om mina två underbara kaniner! De är två honor och dom heter Miffy och Flinga. Dom är utekaniner. Rasen på Miffy är Dvärgvädur, och Flinga är en blandning av Dvärgvädur och Lejonhuvad kanin. De kommer från olika kullar men har varit tillsammans sen dom var små. Vi köpte Miffy och Flinga den 2 juli 2010. Då var de ungefär 8 veckor. Vi har bestämt att deras födelsedag blir den 7 maj, för det är exakt 8 veckor före 2 juli. Så nu är de lite mer än 2 år! Miffy och Flinga vill helst inte bli upplyfta men är lugna när man väl håller i dom. Dom är inte så gosiga av sig men är jättesnälla och älskar att springa i hagen och busa!

Jag kommer skriva om vad jag gör med dom och hur dom bor, vad som händer och lite allt möjligt som har med Miffy och Flinga att göra. Imorgon ska jag försöka ta en bild på hur dom bor, för nu kan jag inte för det börjar bli lite halvmörkt ute. Bilder på Miffy och Flinga kommer imorgon.   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en 13-årig tjej som älskar kaniner. Här kommer jag att skriva om min 3-åriga kanin Miffy.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket är ditt favorithusdjur?
 Hund
 Katt
 Häst
 Kanin
 Hamster
 Fågel
 Fisk
 Råtta
 Mus
 Marsvin
 Chinchilla
 Vandrande pinne
 Orm
 Ödla
 Sköldpadda
 Gerbil
 Spindel

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards